Mândra Chic este un concept complex, care cuprinde ATELIERUL ȘEZĂTOARE - în cadrul căruia se creează piese de zestre contemporană sub formă de manifest cultural, inspirate de simbolistica și tradiția românească, SUVEICA MAMEI RUȚA ÎN JURUL LUMII - un proiect internațional de călătorie cu peste 1 milion de km în portofoliu, MUZEUL DE PÂNZE ȘI POVEȘTI – mic centru cultural și spațiu de expunere pentru colecții etnografice, de artă vizuală sau de tip cultural fashion, gazdă pentru campanii sociale, civice și de mediu, burse de educație și ateliere de creație și dezvoltare pentru copiii și adulții din comunitate, proiecte de identitate culturală locală.

luni

MESAJE

EMINESCU

Menirea vieții e să te cauți pe tine însuți 
Tu așază-te deoparte, Regăsindu-te pe tine
Făptură cu "un nu știu ce" ș-un "nu știu cum"
Ce e val, ca valul trece...
Ce vrei tu? Eu, bună pace
Mândră-n toate cele
Vreme trece, vreme vine...
Și de când m-am depărtat, Multă lume am umblat...
Toate-s vechi și nouă toate
Totu-i vis și armonie
De-o fi una, de-o fi alta...
Unde ești copilărie, cu pădurea ta cu tot
Eu rămân ce-am fost: romantic
Un om poate avea totul neavând nimic și nimic având totul
Totul ia timp și timpul ia tot
Viața-i o baltă de vise rebele
Noi cârpim cerul cu stele
Suflet îmbătat de raze și d-eterne primăveri
Caută în lume și în vreme adevărul
 Simte inima că-i plină

Bucuroși le-om duce toate



NICHITA

Suntem ceea ce iubim
Totul e atât de simplu, încât devine de neînțeles
Oamenii sunt păsări cu aripile crescute înlăuntru
Perfecţiunea nu atrage atenţia
Curăţă câmpul ca să poată ateriza îngerii
Nimic din ce-i omenesc nu mi-e străin
Singura bogăție a unui om este spiritul
Ce bine că ești, ce mirare că sunt


PRIMĂVARĂ

A iubi e Primăvară
Primăvară în suflet
Primăvară, din ce Rai...
Au înnebuni salcâmii și tu vrei să fiu cuminte?
Mândră cu parfum de flori
Înflorește unde-ai fost sădit
Bloom
Să-mi fie toată viața Primăvară
Inimă înflorită
Primăvara-i Bucurie
Soare-n suflet
Zâmbetul înflorește sufletul
Speranță cu parfum de flori
Suflet primenit
!Poa' să vină Primăvara cu alaiul ei de flori...


MESAJE NEUTRE

Prietenie pentru veșnicie
Vorba sună, Fapta tună!
Lucruri simple
Bucurie
Fă Rai din ce ai
Hai-hui
Așa-mi vine câteodată să cutreier lumea toată
Nu am totul, dar iubesc tot ceea ce am
Azi nu va mai fi niciodată
Prețuiește timpul, indiferent de vreme
Oriunde ai fi, ești unde trebuie
Suntem ceea ce iubim
Nu pot oferi decât ceea ce sunt
Ești ce dăruiești
Acum, aici
Rânduială în toate
Și cum mai e la tine-n suflet?
Privește cerul
Viața-i o călătorie, nu o destinație
de profesie om bun
de profesie om frumos
!Fericirea? O alegere
Umblu barmbura
Tu ai zâmbit azi?
?Cum ar fi dacă ne-am iubi
E liniște în sufler și mi-e bine
Bunătatea naște Rai
Liniște
Iubire
Tihnă
Dor
Biniște
Acasă
Așa-mi vine câteodată să cutreier lumea toată
Bunătatea naște Rai!
Cele mai crâncene înfrângeri sunt renunțările la vis
Credință, nădejde, dragoste
Vorba dulce mult aduce
Cum mi-s gândurile așa mi-e viața
Dar din dar se face Rai
de neam bun
de neam bun da' nebun
Dor de ducă
iubesc aprig
M-am născut să dărui, să mă dărui, să lupt și să mă nărui
Dumnezău vă-nburde-n Rai!
Crede in tine! Restul vine de la sine!
O casă nu e despre cărămizi, ci despre iubire
Cine nu cade, nu se poate înălța
Ghini di tăt
Zestre românească
Zestre contemporană
Viața-i diVină
Ai grijă de neam, de casă, de suflet!
Tulai, Doamne!
Rânduială-n toate!
Rost și Rânduială
Ți-am spus eu!
Iubește și fă ce vrei!
Mi-e dor de munții mei, departe sunt de ei
Mor de dor
Musafir / Musafir de soi
No, gata? No, hai!
Nu în mult e bunul, ci în bun e multul!
Of, inimioară!
Om bun
Om frumos
Până în pânzele albe
...pe la noi e frumos și oamenii-s tare buni
prin mine curge Rai
pun pariu că Raiul e fabulos
Rădăcini românești
dacă n-aș fi, nu s-ar povesti
suflet fain și românesc
Sunt ceea ce port
Tricou de vacanță
Tricou de vreme bună
---
Nihil sine Deo
enjoy every moment
Paint your world
Roots to grow, fings to fly
Take me to neverland
From Romania, with love
Fusion old/new
Handmade in Transylvania
Live, love, laugh
Ibet Heaven is faboulouse
be yourself
my kind of fashion
piece of resistance
Romanian heritage
Romanian T-shirt
Romanian vintage
love, forgive, forget
Keep life simple
We are what we love

MESAJE FEMININE

Mândră faină și dibace, toate știe, toate face
Soare cu dinți
Mândră around the world
Ruptă din soare
Cosânzeana
Ileana Cosânzeana
Cosânzeană călătoare
Ileana cea mai Cosânzeana
Zâna Zorilor
Zâna Zânelor
Damă bine
Un copil/doi copii/trei copii îmi dau de veste că sunt mamă de poveste
mamă mândră / de basm / de poveste / fericită
Eternul feminin
Fata lu' tata
Faină rău / faină foc
Fii tare ca o stâncă, nu uita că ești româncă
mama zmeilor
Mândră călătoare / cuMinte, de neam bun / dichisită / mândrelor / ca o floare / chic / faină da' aprigă / foc
hai hui prin lume
mândroZână
Numa' bună de iubit!
Muiere preaperfectă / cuMinte, dichisită, hodinită, ostenită, de neam bun, aprigă
Româncă mândră, dichisită, cu dor de ducă, de profesie om bun
Soacra cu trei nurori
Sfătoasă
Spaima Zmeilor
Zână creativă
Zmeoaică aprigă, mândră, blândă
Si frumoasă si devreme-acasă
... și doamnă în societate
Ana cea cu vino-ncoa
Bună ca pâinea caldă
Ardeleancă, olteancă, moldoveancă, etc / mândră, de neam bun, nealcoșă
Femeia frumoasă e treabă de bărbat
---
Romanian beauty
La blouse roumaine
la femme chic

MESAJE MASCULINE


Făt-Frumos
Făt-Frumos de peste mări și țări
Haiduc
Pușca și cureaua lată, ce bărbat sunt... deocamdată!
român mândru
Român, de profesie om bun
RoMândru
Vrednic de iubit
Zmeul Zmeilor
Zmeu Paraleu
În luptă dreaptă să ne luptăm
pui de dac
bade fain
băiat fin
crai cuMinte
chipeș
mândru chic
cuMinte
---
Făt - Frumos: Romanian Prince Charming
Prince Charming from across the seas



PENTRU FETIȚE

Cosânzeana
Ileana Cosânzeana
Mândră
Mândruță
Mândră foc
Pui de zână, risipesc magie
Pui de om
cuMinte
mândroZână
mândruță cu lipici
Cine-a mai văzut vreodată un așa boboc de fată?

PENTRU BĂIEȚEI

Făt-Frumos
Făt-Frumos mic și fălos
Zmeul Zmeilor
Prâslea
Prâslea cel Voinic
Mândru
flăcău cuMinte

PENTRU ADOLESCENȚI

Be yourself
... the best is yet to be


MESAJE PENTRU 

SETURI DE CUPLU

Acum lumea se împarte la doi / Eu nu mai exist, tu nu mai exiști, există Noi
Foaie verde și-o lalea, de-amu îs mândra ta / Foaie verde zurgălău, eu de-amu îs badea tău
EL: Eu ți-s coastă, tu-mi ești Rai / EA: costa din tine face Rai în mine
Mândra mândrului / Mândrul mândrei
Mândro, mândro, vrei nu vrei, de bărbat o să mă iei / de ți-s dragă, măi bădie, hai degrab la cununie!
Mândruță zurlie, azi te duc la cununie / Bădie te-ndrăgesc, cu tine mă căsătoresc
Tricoul meu de mire / Tricoul meu de mireasă
A lui / Al ei
A fost o dată ca-n povești... / ... și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți
Miresucă cu cunună / Mire pentru o zi, soț pentru o viață
No, Doamne-ajută!
No, gata? / No, hai!
Până la adânci bătrâneți...
(Împreună) la bine și la greu...
Așezat la casa lui / Mândră curtată și luată
A fost odată ca-n povești / Dacă n-ar fi, nu s-ar povesti
Înainte nu putem merge pe cont propriu, ci numai împreună
Făt-Frumos a.k.a husband / Cosânzeana a.k.a wife
Construiesc casă de piatră / Mândră la casa mea
Mireasă cum alta nu-i / Mire mândru de mireasa lui
Grow old with me.../ ... the best is yet to be
Te-ntâlnesc o dată-n viață / Te aștept de-o veșnicie
Keep calm and marry on
Suntem ceea ce iubim
O casă nu e despre cărămizi ci despre iubire

ȘORȚURI

... gospodină în bucătărie
amestec unde îmi fierbe oala
gătesc cu dragoste
bucătăria e o chestiune de gust
... și bucătăreasa frumoasă
bine gătită
gospodină cochetă
gospodină fără hodină
gospodină fină
gospoDivă
mândră-n bucătărie
noră-n blide
soacră-n blide
fă Rai din ce ai
pasărea mălai visează
---
chef la cratiță
bucătar strașnic
gospoDiv
îmblânzitorul de cratițe
Meșter la cratițe
iscusit în socăcit
mândru în bucătărie
Zmeu în bucătărie

---
kitchen Diva
flavours & stories
handmade in Transylvania
Heaven must have lost a cook
kitchen- trouble
romanian flavours
Romanian kitchen apron
Romanian tasty treats

PERNE

Zestre contemporană / românească / de acasă
Dragostea nu cade niciodată
Fă Rai din ce ai
Acasă
loc de hodină / de povești
Credință, nădejde, dragoste
Casă binecuvântată
Familia e Raiul pe pământ
Casă de piatră
cuibușor de nebunii
de neam bun
Bucurie
Domnul / Doamna
O oaie, două oi, trei oi...
Ogoaie-te!
Oriunde ai fi, ești unde trebuie
Perină cu busuioc
Șezi! / Șezi blând, domol!
Stai locului!
---
Grettings from Romania
Handmade in Transylvania
We are what we love
Romanian heritage

TRAISTE

Traista de vacanță
Eu de la calea mea nu mă abat
Hai-hui 

Hai-hui prin lume

brambura

Călător
Dus cu pluta
Dus cu sorcova
ura și la gară
No, hai!
Călătorului îi șade bine cu drumul
Sunt unde trebuie
Mândră around the world
Toate drumurile duc la...
Dor de ducă
Suntem ceea ce iubim
Fă Rai din ce ai
Așa-mi vine câteodată să cutreier lumea toată
Distance means nothing
Peste mări și țări...
Călătorului îi stă bine cu drumul
Oriunde aș fi sunt unde trebuie
Explorează. Visează. Descoperă
Soare, mare și visare
Munte, aer și plimbare
Bine
Numa' bine
Înflorește unde-ai fost sădit
Dacă nu găsesc un drum, fac unul
Hei, Ho, Let' go!
Prima la hoinărit
Bagaj emoțional
Până-n pânzele albe
Acum, aici


CRĂCIUN

Crăciun de poveste
Amintiri din copilarie
E vremea colindelor...
Magic
O, brad frumos!
Colindător
Colindător prin lume
Linu-i lin și iară lin
O, ce veste minunată
Dragă Moș Crăciun...
Deschide ușa creștine
E vremea colindelor
Îngerii din Cer coboară
Steaua sus răsare
Iarna pe uliță
Măruț mărgăritar
Leru-i Ler
Împărțind vei înmulți
Din strămoși se povestește
Cerul și Pământul
La vânat de căprioare
---
Joy to the world
Believe in Magic
Pace, Joy, Love
This is the season
The most wonderful time of the year
Dear Santa...
All we need is Snow
Make it a December to remember
Let it snow, let it snow!